tirsdag 2. mars 2010

Synes du det skal være bilder i blogglistene?

Jeg har lenge tenkt på at jeg skulle redesigne litt her på Hageblogger, og nå er jeg da omsider i gang...
En av tingene jeg har lurt på er om vi skulle ha miniatyrbilder i listene, (disse du nå ser). Så da spør jeg rett og slett, hva synes du?


Dersom det blir bilder så blir det ikke riktig så rotete som nå (planlegger som sagt endringer i bloggdesign), men aldri så ryddig som uten bilder.
Diskuter gjerne i kommentarfeltet.
Dersom du har andre innspill til oppsett på siden så kom med de, ikke vær sky :)

10 kommentarer:

  1. Du hadde intil i går en liste over konkurransen som gikk. Tenkte jeg skulle innom og tipse om en ny foto konkurranse som Hage.no har startet opp med.
    Temaet er Hageanlegg.

    http://www.bygg.no/id/48581.0

    SvarSlett
  2. Eg synst det er riktig so kjekt med desse små glimta av kva som kjem etterpå- går ofte inn på blogger av rein nyskgjerrighet pga eit bilde som ser spannande ut :) Elles so vil eg berre rosa deg eg, for den kjempejobben du legg ned i denne samleportalen :) Og no går det mot vår, drypp drypp!!

    SvarSlett
  3. Anita, takk for tips! (posten med konkurranser er skjøvet ut av forsiden, den kan nås ved å trykke på -eldre innlegg- under postene.

    Ingrid Marie, takk for det du :) Nå ser det ut til at det er en klar overvekt av de som vil ha bilde, men jeg lar avstemningen stå noen dager til, også får vi se. Dere som helst ikke vil ha bilde må gjerne komme med innspill på hvorfor ikke. Jeg er selv en av de som er skeptisk ettersom jeg synes det er ryddigere uten.

    SvarSlett
  4. Hei! Nå har jeg nok kanskje blitt vant til bildene her:) Først ble det fryktelig rotete, men en venner seg til det meste?
    Det som er litt synd, er jo at listen blir lang, og noen poster forsvinner litt ned på rullen, om du skjønner.
    Men en kan være flinkere til å scrolle nedover.

    :)

    SvarSlett
  5. Ja, jeg er enig der Kathrine, det blir lengere mellom innleggene. Jeg må uansett gjøre noe med den lengste av listene (den har nådd en størrelse som er uheldig teknisk) så det blir nå tre norske lister. Jeg endrer også hele oppsettet til fire kolonner, og dermed blir det fler høyt oppe på siden, men om det blir mer lesbart får vi se.

    Har funnet en måte å gjøre hele designet mye klarere, altså, mer ryddig, så jeg håper det skal bli hyggeligere å komme innom. Jeg liker jo bildene selv, men ser altså både ulemper og fordeler med de. Dersom det blir bilder så blir det uansett finere enn det er nå, det er viktig å få med seg.

    SvarSlett
  6. Det er jo kjekt å se bildene men eg har stemt nei. På min bærbare pc får eg bare 4 oppdateringer på skjermen nå og det blir veldig mye scrolling nedover. Synes det var mer oversiktlig uten bildene :) Ellers gleder eg meg nå til ny hagesesong og leser plantekataloger for fullt for å finne nye stauder til hagen.

    SvarSlett
  7. Lurer bare på hvorfor det er noen blogger som kommer opp uten bilde? Har det noe å si hvor bildet er plassert i innlegget i bloggen? Jeg har laget innlegg med bilde i Live Writer, er det derfor det ikke vises?

    SvarSlett
  8. Ja, det er en svaktet. Det er kun blogginnlegg med bilder lagt inn i blogspot som får bilder. Se her for tips på hvordan omgå dette om du bruker WLR: http://stineshverdag.blogspot.com/2009/09/hvordan-fa-bilder-i-blogroll-nar-man.html

    Jeg driver og pønsker på om det finnes gode måter å komme rundt dette for oss som bruker wordpress, men tviler på det.

    SvarSlett
  9. AnneKa. Takk for innspill.
    Jeg har jo valgt bort bildene nå de første to årene, men synes det var realt å høre hva leserene synes. Begge deler har jo sine ulemper og fordeler, takk til alle som stemmer og sier sine meninger i kommentarfeltet.

    SvarSlett
  10. Hej!
    Så härligt att det var bilder på inläggen! Det blir så mycket mer intressant, och lockande.

    Bra idé som jag stöder helhjärtat. Tack A!

    Ha en skön helg!

    SvarSlett

Hei! Hyggelig å høre fra dere :)

Dessverre er det så mye spam i kommentarfeltet nå at jeg har sett meg nødt til å sette sånne forhatte bokstavgodkjenning på. (Over 90% av alle kommentarer er spam og det ekte kommentarene er stort sett påmeldinger).

Jeg har derfor nå endret slik at dere kan melde dere på listene ved å sende meg en epost på (anne @ moseplassen.com)(fjern mellomrommene), ikke ved å legge kommentar her. Så slipper jeg å få bøttevis med spam i epostkassa mi, og du slipper bokstavgodkjenning om du ikke har lyst ;)

Anne :)

Hageblogger3

  • Så ute nå! - Du kan så nå, selv om det er kaldt og snø. Du trenger ikke drivhus og du kan fint så i frossen jord. Flere frø tåler kulde og tar ikke skade av snø. Snøen ...
    for ett år siden
  • Jeg har lært nytt om Agapanthus - Det begynner å bli ganske vanlig å se agapanthus til salgs hos de forskjellige hagesentrene, og jeg har all forståelse for at vi er mange som er blitt beta...
    for 5 år siden

Svenske og danske hageblogger