torsdag 5. april 2012

Slik blir standen på Hagemessa seende ut:

Om en uke er det Hagemesse på Lillestrøm!
Hagebloggerene skal ha stand, og jeg har kost meg veldig med å lage et funksjonelt, spennende og hyggelig miljø. Siden vi ikke har inntekter på stand så har jeg lånt det meste vi trenger, og fått en par av sponsorene til å dekke uungåelige utgifter :)

Og nå tenkte jeg at jeg skulle vise dere da, hva jeg holder på med. Jeg har bestemt sånn omtrentlig hva som skal med på stand, men akkurat hvor de ulike tingene havner må jeg sjonglere når vi er der. Vi skal ha et høyt bord med stoler rundt, en tv-skjerm hvor vi presenterer ulike hageblogger/hagebloggere, plakater og diverse miljøskapende elementer.

Ideskisse, ting blir sikkert ikke akkurat slik ;)


Jeg har vært i mine foreldres låve og lånt gammelt gull. Det blir bla en rekke ulike kasser, og fire gamle flotte fjøs-innerdører som har massevis av patina (les maling som flasser, kalk og møkk). Foreldrene mine synes nok de burde vaskes først de dørene, men da hadde jo hele sjarmen forsvunnet! Veldig spent på hvordan den litt spesielle grønnfargen blir mot alle plantene, men krysser fingrene og om ikke så finner jeg nok på noe ;)



Planter får vi fra Schrader gartneri som er et produksjonsgartneri som selger engros. De har noen spennende uteplanter i produksjon så jeg er sikker på at de besøkende får noe lekkert å se på og bli inspirert av :)

Vi har fått med oss frø-nett-butikken Impecta.se De stiller premier for en konkurranse som vi holder på standen, og vi har brosjyrer med kupong for gratis frakt...!

Det er fremdeles ikke 100% sikkert, men om alt klaffer med transport så får vi en mobil plante-vegg, Mobiol, fra Biowall as, og jeg gleder meg helt villt til å få vise den frem. Den mobile enheten er ment for innebruk så den har inneplanter, men les mer om levende vegg på Moseplassen, de kan også monteres utendørs.



Hageredskap og stæsj skaper stemning, og I Gros hage som har egen stand på messa låner oss litt slikt.

Vi har fått låne stoler fra Verner Panton/Tivoli serien til Montana. Det er lave superkomfy barkrakker slik at det er enkelt å sette stussen nedpå for besøkende og hagebloggere mens de snakker sammen. Og bloggingen foregår på datamaskiner fra Pc-utleie (som også leier ut til privatmarkedet).

Belysningen kommer fra Design belysning. Det blir trolig noen runde små rislampelysslynger i taket og noen lysende baller på gulvet, mm. Fint med klare former sammen med alt det gamle.

Og så har vi fått maling av Nordsjø for å male gamle krukker med, murmaling som gjør det raskt og enkelt å transformere slitne krukker. Kommer en steg for steg veiledning på Moseplassen etterhvert, men ukens gjesteblogginnlegg tar for seg samme temaet :)


Nå er jeg forskrekkelig spent på hvordan det hele blir seende ut sammen... hehe. Selv om jeg har både tegninger og moodboards så er det jo alltid anderledes når man får alt samlet i rommet, enkelte av tingene har jeg jo kun sett på internett. Men jeg gleder meg til riggingen, og gleder meg til messa åpner!
Du finner oss på stand B04-30, i hjørnet på infotorget :) Sees?

18 kommentarer:

  1. Å..hadde æ bodd nermere, skulle æ ha kommet p den hagemessa, men veien blir nok for lang, desverre, standen din blir nok kjempefin, det e så deilig denne årstia vi går nu fremover ed alt som vekser og gror både ute og inne, her hadde vi litt vår, men så kom vinteren tilbake for fult, så nu syns æ synd på klematisen min som står med knopper og alle løkplantene som var begynt og komme opp av jorda, nu ligg de godt gjemt under alle ny sneen :O)

    Du får ha lykke til på Hagemessa.

    Og ha en fin påske. Hilsen Lisbeth )

    SvarSlett
  2. Hei Lisbeth :)
    Så koselig å høre fra deg :) Her er det ganske guffent ute på nettene ja, jeg har ikke turt å gå opp og se på mine klematis enda, håper de har greid seg men jeg har litt tvil..
    Løkplantene greier jo endel minus heldigvis, så de er jeg ikke så bekymra for. Nå er det meldt varmere her fremover igjen da, så håper jeg alt har greid seg både hos deg og meg :)
    God påske!

    SvarSlett
  3. Oi... som du står på Anne. Jeg både gleder meg og gruer meg litt. Bra vi er to som skal stå på denne standen samtidig. Den blir så bra at jeg tipper det blir riktig mye besøk...
    jammen er du dyktig :-) Fortsatt god påske!

    SvarSlett
  4. hehe Aud Irene :)
    Det blir veldig veldig spennende å se hvor mye besøk vi får ja! Og takk for gode ord :)

    SvarSlett
  5. Utrolig bra jobba, her har du lagt ned mye arbeid. Jeg er imponert.

    SvarSlett
  6. Ja dette blir spennede! Utrolig bra jobbet! Jeg skulle så gjerne vært med men det blir dessverre litt langt å reise. Vi får vel referat?! Kjempemasse lykke til både før og under messen!

    SvarSlett
  7. Du er så flink!
    Jeg skal på Hagemessa på lørdag, sammen med mannen min. Så muligheten er stor for at jeg titter bortom :)

    SvarSlett
  8. Jøje meg så fancy dette blir! Her har arkitekten trådt til, kan man se. Spennende, spennende...

    SvarSlett
  9. Takk Hagen vår :)

    Ranten, javvist blir det referater! Jeg tenker å blogge fra rigging og fra messe, og håper andre som er innom på besøk eller jobb også blogger litt, både fra messen generelt og stand :)

    Marita, jeg håper du kommer innom og sier hei :) Husk, vi skal møtes en gruppe hagebloggere midt på dagen på lørdagen!

    Villrose, hihi, arkitekt-anne grep sjangsen, haha. Sjukling-anne har holdt igjen litt da, men det er deilig å slippe frem arkitekten ja ;)

    SvarSlett
  10. Så flott det kommer til å bli så flott. Jeg gleder meg veldig.

    SvarSlett
  11. Dette blir bra, garantert, gjennomtenkt og stilsikkert. Har
    dere fått inn materiale til lysbildeserier? kanskje litt sent , men jeg fikk laget en serie og sendt den til Åshild i går i tilfelle dere ikke har nok. Lykke til, gleder meg til referatene!

    SvarSlett
  12. Hei

    Jeg har en hageblogg som jeg syns det hadde vært fint å lenke til hageblogger.
    Adressen er hagemedpelargonier.blogspot.com

    Hilsen Bjørg Langaas

    SvarSlett
  13. Hei Bjørg, da har jeg lagt deg til, flott blogg :)

    SvarSlett
  14. Hei!
    Jeg vil også dele min blogg med dere :)

    Kjempekoselig om dere vil ha meg med "på laget" :)

    adr er http://lindaberget.blogspot.com/

    Fortsatt god påske :)

    SvarSlett
  15. Jøss dette blir superprofft. Litt av en jobb du har lagt ned der Anne, jeg er imponert. Det er bare så synd at jeg ikke kan være der.
    Lykke til, og takk til alle dere som legger ned så mye arbeid i dette.

    SvarSlett
  16. Så kreativ og flink du har vært. Dette blir bra!

    SvarSlett
  17. Jeg likte veldig godt den grønne låvedøren. Det kommer til å bli knalltøft! Nå er dere allerede i gang, og jeg ønsker dere lykke til! Jeg skulle ønske jeg kunne vært der, men vi skal bygge drivhus :)

    SvarSlett

Hei! Hyggelig å høre fra dere :)

Dessverre er det så mye spam i kommentarfeltet nå at jeg har sett meg nødt til å sette sånne forhatte bokstavgodkjenning på. (Over 90% av alle kommentarer er spam og det ekte kommentarene er stort sett påmeldinger).

Jeg har derfor nå endret slik at dere kan melde dere på listene ved å sende meg en epost på (anne @ moseplassen.com)(fjern mellomrommene), ikke ved å legge kommentar her. Så slipper jeg å få bøttevis med spam i epostkassa mi, og du slipper bokstavgodkjenning om du ikke har lyst ;)

Anne :)

Hageblogger3

  • Så ute nå! - Du kan så nå, selv om det er kaldt og snø. Du trenger ikke drivhus og du kan fint så i frossen jord. Flere frø tåler kulde og tar ikke skade av snø. Snøen ...
    for ett år siden
  • Jeg har lært nytt om Agapanthus - Det begynner å bli ganske vanlig å se agapanthus til salgs hos de forskjellige hagesentrene, og jeg har all forståelse for at vi er mange som er blitt beta...
    for 5 år siden

Svenske og danske hageblogger